آسیب های مهد کودک

یکی از نگرانی های والدین برای فرزندانشان آسیب هایی است که ممکن است در مهد کودک بچه ها با آن مواجه شوند؛ اینکه آیا مهد کودک به اندازه کافی ایمن خواهد بود یا خیر. لازم است مراکز آموزشی و مهد کودک ها به درستی مراقب بچه ها باشند؛ به خصوص مهد کودک ها زیرا آن ها با کودکان کم سن تر در ارتباطند که بیشتر نیازمند نظارت و مراقبت هستند.

کنجکاوی ذاتی کودکان در این دوره سنی، نیاز به کشف جهان و اکتشاف، به دلیل ناآگاهی آن ها ممکن است آسیب زا باشد چون بچه ها خطر را تشخیص نمی دهند؛ بنابراین بسیار واجب است که حتما از کودکان به خوبی مراقبت شود. یکی از راهکارهای مراقبتی، گذاشتن کودک در مهد کودک است اما نکته قابل توجه آن است که چه مهد کودکی می تواند بهترین گزینه برای فرزند شما باشد تا او در معرض آسیب های مهد کودک قرار نگیرد.    

آسیب های مهد کودک

موارد زیادی است که می تواند برای بچه ها اتفاق بیفتد که اظطراب جدایی کودک، احتمال بروز زخم در هنگام بازی، مستعد گرفتن بیماری و… از جمله این موارد است.

  • اظطراب جدایی

کودک احساس می کند که محیط اطرافش ناامن است و وجود او را تهدید می کند که بر ساختار روانی او تأثیر منفی می گذارد. مرحله کودکی یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فرد است چرا که رشد سالم کودک در مراحل بعدی به آن بستگی دارد اضطراب جدایی بیش از حد و برای رشد روانی و اجتماعی کودک نامناسب است و ممکن است منجر به احساس انزوای او از کودک شود.

  • ایجاد جراحات

یکی دیگر از آسیب های مهد کودک می تواند ایجاد زخم و جراحات به هنگام انجام بازی برای بچه ها باشد. نکته ای که باید در هنگام ثبت نام در مهد کودک به آن توجه کرد ایمنی لازم وسایل و امکانات مهد کودک است که خطری برای کودکان نداشته باشد. مبلمان با لبه‌های تیز، سطوح شیشه‌ای و اسباب‌بازی‌ های نامناسب با سن خود، خطرناک محسوب می‌شوند.

  • مستعد گرفتن بیماری

کودکان به دلیل ضعیف تر بودن بدنشان در مقابل باکتری و ویروس راحت تر می توانند مریض شوند؛ به خصوص در مهد کودک ها زیرا با افراد و دوستان دیگر در ارتباط هستند پس مستعد گرفتن انواع بیماری ها می باشند. مهد کودکی خوب است که علاوه بر امکانات مناسب به بهداشت و سلامتی بچه ها و کیفیت مواد غذایی آن ها نیز اهمیت دهد.

  • زمین خوردن

زمین خوردن شایع ترین آسیب برای کودکان در تمام سنین است، به ویژه کودکان نوپا مستعد آن هستند. بچه های کوچک کنترل و تعادل حرکتی که بزرگسالان دارا هستند، را ندارند. این نوع آسیب های دوران کودکی می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد. چه کودک شما کمی جسور باشد و چه فقط کمی بداخلاق، تصادفات اتفاق می افتد. زمین های بازی، به خصوص سرسره ها و تاب، برخی از شایع ترین علل آسیب برای کودکان هستند.

مسئولیت مهدکودک

همه مهدکودک ها باید طبق اصول و استانداردهایی عمل کنند و تمام اقدامات ایمنی مناسب را اعمال کنند تا احتمال وقوع حادثه در حین فعالیت کودک به حداقل برسد.

اگر این مورد نادیده گرفته شود، یک حادثه ممکن است به اعتبار مهد کودک آسیب برساند و هزینه های مالی زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین، مهم است که صاحبان و کارکنان مهد کودک، اقدامات حفاظتی مناسبی را برای کودکان داشته باشند.

خطرات آسیب زا در دوران کودکی و نوجوانی عمدتاً بر اساس سن و جنسیت متفاوت است، به عنوان مثال، با توجه به عوامل شخصی و محیطی متفاوت است. آگاهی از چنین شرایط زمینه ای برای توسعه اقدامات پیشگیرانه اهمیت بالایی دارد.

مهد کودک امین

مهد کودک امین در بلوار فردوس با داشتن بیش از 30 سال تجربه در حوزه کودک تمامی استانداردهای لازم مهد کودک بهترین مهد کودک در غرب تهران است. با همراه داشتن امکانات لازم همواره ایمنی و سلامتی کوچولوها برایش الویت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *