بهترین مهد کودک غرب تهران

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که چرا مهد کودک اهمیت دارد و بهترین مهد کودک غرب تهران چه ویژگی‌هایی دارد. معمولا اغلب والدین کودکان و نوزادان خود را بین سنین 1 تا 5 سالگی در مهد کودک ثبت نام می‌کنند. برنامه‌ی مهد کودک اغلب توسط مربیان آموزش دیده طراحی می‌شود.

برخی مهد کودک‌ها یادگیری در فضای کلاس‌های رسمی را در محوریت کار خود قرار می‌دهند. بسیاری از مهد کودک‌ها برنامه‌های آموزشی‌ای تعیین می‌کنند که شامل آموزش قوانین کلاس و ارزیابی کودکان برای مشخص کردن آنچه آموخته‌اند است.

مهد کودک بلوار فردوس - بهترین مهد کودک غرب تهران

برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های آموزشی و امکانات مهد کودک امین، مقاله مهد کودک بلوار فردوس را مطالعه کنید.

مزایا و معایب ثبت نام کودک در مهد کودک غرب

برقراری روابط اجتماعی

وقتی کودکان با والدین، بستگان یا پرستارشان در خانه می‌مانند، کمی روابط اجتماعی برقرار می‌کنند، اما نمی‌توان این میزان از اجتماعی شدن را با آنچه کودک در مهد کودک تجربه می‌کند مقایسه کرد. فرستادن کودکان به مهد کودک، آن‌ها را از خانه دور می‌کند و امکان ایجاد روابط اجتماعی با دیگران را فراهم می‌کند. همچنین امکان ارتباط آن‌ها با کودکان از سنین مختلف را ایجاد می‌کند.

پیدا کردن دوست برای کودکان بسیار مهم است، و این کار می‌تواند در خانه سخت باشد یا این که توسط والدین طرح ریزی می‌شود. مهد کودک این اجازه را به کودکان می‌دهد تا سایر کودکان را ببینند و دوست‌های خودشان را انتخاب کنند. کودکان به والدین خود نگاه می‌کنند و نسبت به ایمن بودن فضا و آزاد بودن برای گشتن در فضا اطمینان حاصل می‌کنند. هر چقدر آن‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، می‌توانند با فواصل بیشتری نسبت به والدینشان فعالیت کنند و مهد کودک فضای امنی است که در آن می‌توانند مهارت‌های خود را تمرین کنند.

بهترین مهد کودک غرب تهران
بهترین مهد کودک غرب تهران

یکی دیگر از مزایای برقراری روابط اجتماعی با کودکان در مهد کودک و دور از والدین این است که آن‌ها می‌توانند به دور از والدینشان روابط اجتماعی ایجاد کنند. این کار به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد مهارت‌های حل تضاد و سایر مهارت‌های اجتماعی را بدون دخالت والدین بیاموزند.

به اشتراک گذاشتن و تعامل با سایر کودکان به طور خاص برای کودکانی که خواهر و برادر ندارند سخت‌تر است. کودکان همچنین فرصت دارند تا الگوی خود را پیدا کنند و با بزرگسالانی در ارتباط باشند که جز بستگان آن‌ها نیستند و این در حالی است که دور از والدین خود هستند.

آمادگی برای کودکستان و آموزش رسمی

یادگیری در سنین اولیه، بنیانی برای یادگیری در کل عمر است. مربیان مهد کودک وظیفه دارند مفاهیم آموزشی را به کودکان بیاموزند. آن‌ها همچنین یک برنامه‌ی آموزشی را دنبال می‌کنند که برای کمک به رشد کودکان طراحی شده تا اطمینان حاصل شود در زمان ورود به کودکستان مهارت‌های دانشی لازم را دارند.

در مهد کودک امین که بهترین مهد کودک غرب تهران است، آموزش اصول اولیه در اولویت قرار دارند. در این مهد کودک کودکان از طریق بازی و فعالیت‌های آزاد مفاهیم اولیه‌ی ریاضی، علوم و فارسی را می‌آموزند.

تحقیقی در مجله‌ی Early Childhood Education Journal نشان می‌دهد کودکانی که به مهد کودک می‌روند در  مقایسه با سایرین، آمادگی بیشتری برای رفتن به مدرسه دارند، آمادگی فیزیکی و شخصی. عوامل بسیاری بر این قضیه تاثیرگذار است که کودکانی که به مهد کودک می‌روند برای کودکستان آماده‌ترند.

علاوه بر دانش علمی و سواد، کودکان در مهد کودک یاد می‌گیرند چطور در کلاس رفتار کنند و به معلمان یا سایر مراجع قانونی احترام بگذارند. کودکان یاد می‌گیرند چطور از قوانینی که در کلاس هست پیروی کنند و همین رفتن آن‌ها به کودکستان را راحت‌تر می‌کند.

استقلال

به ویژه برای کودکانی که تجربه‌ی شیرخوارگاه ندارند، شوک بزرگی خواهد بود که زمان زیادی از روز را به دور از والدین یا پرستارشان بگذرانند. رفتن به مهد کودک به کودکان کمک می‌کند که از دور بودن با خانواده لذت ببرند و از آن استفاده کنند. این کار نه تنها رفتن آن‌ها به کودکستان را راحت‌تر می‌کند بلکه به آن‌ها اعتمادبه‌نفس کشف جهان پیرامون را می‌دهد.

ساختار و روتین

بسیاری از کودکان با مسئله‌ی بی‌نظمی در روزها مشکل دارند. ساختار و امکان پیش بینی می‌تواند به کودکان کمک کند. روتین داشتن کودکان مزایای بسیاری دارد و به آن‌ها احساس امنیت می‌دهد، چرا که هر روز می‌دانند چه انتظاری باید داشته باشند. با بزرگ شدن و رشد کردن کودک، بسیاری چیزها در زندگی او تغییر می‌کند بنابراین داشتن بخش‌های قابل پیش بینی و به هم پیوسته در زندگی به آن‌ها کمک می‌کند وضعیت پایدارتر و مطمئن‌تری داشته باشند.

استراحت پدر و مادر

حتی اگر پدر و مادری هستید که عاشق در خانه بودن با فرزندتانید، لازم است هر چند وقت یک بار از او فاصله بگیرید حتی اگر خودتان لزوم این قضیه را احساس نکنید. وقتی کودکتان از شما دور است، فرصت دارید زمانتان را به تنهایی بگذرانید و کارهایتان را بدون این که کودکتان دور و برتان باشد انجام دهید، و دوباره انرژی لازم را به دست آورید تا زمانی که کودکتان از مهد کودک برمی‌گردد والدین بهتری باشید.

مهد کودک این امکان را به والدین می‌دهد تا بدون احساس گناه کمی استراحت کنند، آن‌ها می‌دانند که کودکشان لذت می‌برد و در حال یادگیری است. برخی از مهد کودک‌ها کلاس‌های پاره وقت در روز هفته برگزار میکنند. این گزینه‌ی برای زمانی که کمی نیاز به استراحت دارید گزینه‌ی خوبی است. اگر فرزند کوچکتری در خانه دارید می‌تواند، برنامه‌های پاره وقت می‌تواند بسیار جالب باشد.

مواجهه با چیزهای جدید

گاهی اوقات مهد کودک تجربه‌هایی در اختیار کودکان قرار می‌دهد که آن‌ها به هیچ شکل دیگری نمی‌توانستند آن را تجربه کنند. بسیاری از مهد کودک‌ها به صورت روزانه کلاس موسیقی، نقاشی و ژیمناستیک برگزار می‌کنند. گاهی از مراکز مختلف بازدید می‌کنند و یا افراد مختلف برای آن‌ها صحبت می‌کنند. کودکان ممکن است از ایستگاه‌های پلیس محلی بازدید کنند یا با مشاغل مختلف آشنا شوند.

کودکان همچنین در معرض افراد از سایر فرهنگ‌ها و پیشینه‌ها قرار می‌گیرند. مواجه شدن با این همه چیزهای مختلف در فضای خانه چندان ممکن نیست. هر روز در مهد کودک طوری طراحی شده که به کودک شما آموزش دهند و از این آموزش‌ها و قرار گرفتن در معرض تجربیات جدید، اعتماد به نفس به دست می‌آورند.

معایب فرستادن کودک به مهد کودک

اضطراب جدایی

کودکان باید تا حدی جدایی از والدین را بیاموزند، اما مجبور کردن آن‌ها به انجام این کار قبل از این که آمادگی لازم را به دست بیاورند ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر روی آن‌ها بگذارد. کودکان کوچکتر به اندازه‌ی کافی آماده نیستند تا زمان زیادی را دور از والدینشان بگذرانند.

اضطراب جدایی بیش از حد می‌تواند ارتباط منفی بر روی میل کودک به مدرسه رفتن داشته باشد. گاهی اوقات والدین شروع به فرستادن کودکشان به مدرسه می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند که کودک آماده نیست. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، معلمان مهد کودک می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

زمان کمتر با والدین

اگر جایگزین مهد کودک، ماندن در خانه با پدر و مادر است،  پس یعنی کودکانی که به مهد کودک نمی‌روند زمان باکیفیت‌ کمتری با والدینشان دارند. والدین بهتر از هر کسی کودکشان را می‌شناسند و او را دوست دارند. هر چقدر که یک مهد کودک می‌تواند عالی باشد باز هم شاید نتواند جایگزین عشق و محبت والدین شود. کودکان خیلی زود بزرگ می‌شوند و هر لحظه‌ای که والدین با آن‌ها می‌گذرانند غنیمت است.

یادگیری زیاد و خیلی سریع

هر کودکی با سرعت خود یاد می‌گیرد و پرورش پیدا می‌کند. وقتی سعی می‌کند کودکی را مجبور کنید که پیش از آمادگی برای یادگیری، کارهای مخلتلفی انجام دهد، می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد. اگر کودکی به لحاظ رشدی هنوز آمادگی یادگیری مفاهیم را ندارد، ممکن است به شدت خسته شود و همین آن‌ها را به تنفر از یادگیری بکشاند.

اگر کودکان خیلی زود به مهد کودک بروند، ممکن است دلزده شوند. والدین نشانه‌های دلزدگی کودکان را متوجه می‌شوند و نسبت به کاهش آن اقدام می‌کنند. در مهد کودک زمانی که مربیان هر کودکی را آنقدر نمی‌شناسند نمی‌توانند متوجه نشانه‌های این دلزدگی شوند. هر مهد کودکی که برای کودکتان در نظر بگیرید باید به لحاظ رشد برای سن و سایر نیازهای کودک مناسب باشد.

بهترین مهد کودک غرب تهران کجاست؟

مهد کودک و کودکستان امین بهترین مهد کودک غرب تهران است. کودک شما در بهترین مهد کودک غرب (امین) مهارت‌های مختلفی مثل موسیقی، مهارت‌های حل مسئله، مهارت‌های دست ورزی و … می‌آموزد.

بهترین مهد کودک غرب تهران چه امکاناتی دارد؟

مهد کودک امین به عنوان بهترین مهد کودک غرب تهران امکانات مختلفی از جمله فضای مناسب، پرسنل مجرب، برنامه‌ی آموزشی متنوع، تغذیه سالم، امنیت بالا و … دارد.

مزایای ثبت نام در بهترین مهد کودک غرب تهران چیست؟

ثبت نام در مهد کودک امین به عنوان بهترین مهد کودک غرب تهران مزایای مختلفی از جمله آمادگی برای ورود به پیش دبستان و مدرسه، رشد مهارت‌های حرکتی، کلامی، شناختی و … دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *