10 مزیت شگفت انگیز مهد کودک فضای باز برای کودکان

مهد کودک فضای باز امین

کودکان به طور طبیعی عاشق دویدن، پریدن، دنبال هم کردن و بالا رفتن از چیزهای مختلف در فضای باز و آزاد هستند. مهد کودک فضای باز امین این امکان را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

مزایای مهد کودک فضای باز برای کودکان، ورای مزایای فیزیکی و حرکتی است. محققان دریافته‌اند کودکانی وقت بیشتری را در فضای باز می‌گذارند تمایل بیشتری به همکاری و بیان احساسات و تعاملات اجتماعی دارند.

تجربه‌های فضای آزاد فرصتی برای جستجو، کشف و قدردانی از جهانی طبیعی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. در کنار فعال نگه داشتن آن‌ها، بودن در مهد کودک فضای باز به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا توانایی‌های حرکتی خود را مثل چابکی، تعادل و هماهنگی و استقامت خود را تقویت کنند. این کار نه تنها سطح ایمنی آن‌ها را بالا می‌برد بلکه اعتماد به نفس و عزت نفس آن‌ها را همزمان افزایش می‌دهد.

بسیاری از مهد کودک‌ها از جمله مهد کودک امین در غرب تهران و محله بلوار فردوس بازی در فضای باز و آزاد را بخشی از برنامه‌ی آموزشی خود قرار داده است.

مزایای مهد کودک فضای باز برای کودکان نوپا

متخصصان حوزه کودک به ویژه رده سنی 3-2 سال، توصیه‌های بسیاری برای بازی این کودکان در فضای باز دارند چرا که این کار مزایای بسیاری در رشد ابعاد مختلف کودک در این سن دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کاهش ابتلا به نزدیک بینی یا ضعیف شدن چشم

مطالعات بسیاری رابطه‌ی میان زمانی که کودک در بیرون از خانه می‌گذراند و تقویت بینایی کودک را نشان می‌دهد. کودکانی که زمان بیشتری را در بیرون از خانه می‌گذرانند احتمالا کمتر درگیر نزدیک بینی می‌شوند.

2. قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مغز و بدن مناسب است

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به کودک کمک می‌کند ویتامین دی مورد نیاز بدنش را جذب کند که همین منجر به تقویت و رشد استخوان و عملکرد عضله می‌شود. نور خورشید به تمرکز کودک کمک می‌کند و به ارتقا ساختار ارتباط میان اعصاب کودک کمک می‌کند.

3. مهد کودک فضای باز و آزاد به رشد مهارت‌های ورزشی و ذهنی کودک کمک می‌کند

اگر چه نمی‌توان گفت کودکانی که از سنین پایین در مهد کودک فضای باز بازی می‌کنند قطعا ورزشکار می‌شوند اما این نوع فعالیت‌ها در تقویت مهارت‌های مورد نیاز یک ورزشکار و عملکرد بهتر روانی نقش ویژه‌ای دارد.

مهد کودک امین با در اختیار گذاشتن فضای باز برای کودکان جهت بازی در زمین چمن و آب بازی، در تقویت چنین مهارت‌هایی نقش ویژه‌ای دارد.

4. طبیعت خطر مشکلات رفتاری را کاهش می‌دهد

در تحقیقات اخیری که بر روی مهدکودکی‌ها انجام شده، محققان دریافته‌اند که کودکانی که ارتباط بیشتری با طبیعت دارند، رفتارهای بهتری از خود نشان می‌دهند. این کودکان در مواقع دشواری‌های عاطفی رنج کمتری می‌کشند. و احتمالا نسبت به دیگران بیشتر محبت می‌کنند.

می‌تواند علاقه به طبیعت را از طریق آموزش حیات وحش و زندگی حیوانات مختلف در آن پرورش دهید.

مهد کودک فضای باز امین 1
مهد کودک فضای باز امین 1

5. دوری از دستگاه‌های دیجیتال

درگیر کردن کودکان با بازی در مهد کودک فضای باز از اعتیاد آن‌ها به وسایلی مثل تلویزیون و موبایل یا بازی‌های یارانه‌ای می‌کاهد. این کار خطر ضعف بینایی را کاهش می‌دهد و کودک را تشویق می‌کند فعال‌تر باشد و بیشتر در فضای باز بازی کند.

برای این که کودک خود را ترغیب کنید بیشتر بیرون از خانه وقت بگذراند می‌توانید یک باغچه برای او تدارک ببینید. مهد کودک امین در غرب تهران و در محله بلوار فردوس با دارا بودن حیاط و باغچه برای بازی کودکان این فضا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درست کردن باغچه یک همکاری میان کودکان و مربیان است که در حین کاشت گیاهان می‌تواند موارد مختلفی را هم راجع به آن بیاموزند.

6. خواب بهتر، بالا رفتن خلق کودک و کاهش استرس

فعالیت فیزیکی آزاد و بدون چارچوب در طول روز به کودک شما کمک می‌کند تا شب‌ها بهتر بخوابد. این کار تمرکز کودک را ارتقا می‌دهد و خلق او را در روز بعد افزایش می‌دهد.

7. فرصت بیشتر برای تعامل اجتماعی

مهد کودک فضای باز به کودک کمک می‌کند تا هنر حل مسئله را در کنار ایجاد ارتباط با گروه همسالان و راه‌های سالم ایجاد دوستی را بیاموزد و تقویت کند.

به علاوه این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا طبیعت را به واسطه‌ی فضایی که برای تعامل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد بیشتر قدر بدانند.

8. تقویت حواس پنج گانه

مهد کودک فضای باز این فرصت را در اختیار کودکان قرار می‌دهد تا با یادگیری از طریق لمس کردن چیزها، نیروی فیزیکی و مفهوم چیزهای مختلف را درک کنند. بازی در فضای باز، جستجو و کشف را برای کودکان فراهم می‌کند، امکان ریسک کردن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، مهارت‌های حرکتی را در آن‌ها تقویت می‌کند و اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

9. تقویت ریسک پذیری

وقتی کودکان فرصت بالا رفتن و جهش را دارند می‌توانند از فرصت خود استفاده کنند و در چنین چالش‌هایی مهارت کسب کنند و بر ترس‌هایشان غلبه کنند.

برخی از محققان معتقدند این تجربه‌ها می‌تواند به عنوان نوعی رفتار ضدفوبیا باشد.

10. پرورش سبک زندگی فعال و سالم

بازی در فضای باز اولین قدم در راه تشویق کودکان به ورزش و سبک زندگی سالم در طول زندگی است.

برای بازدید از مهد کودک و پیش دبستانی امین می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید تا کودک شما را در مسیر پرورش استعدادهای مثبت یاری کنیم.

خطا: فرم تماس پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *